Dyrt att bli sjuk

Yes nu har jag i alla fall tagit tag i mitt liv och fått tag i något för min hals! jag emma och anna tog oss en trip ut i stan och hitta fram till Lagevakten alltså en läkare. Inte mycket folk där så det gick fort att komma in till läkare som utan krydd hette DR. SNORRE! haha asså gud... kan man ta han seriöst efter att han presenterat sig hej Dr. Snorre haha fy fan... i alla fall kom in han fick känna på halsen kolla lite i den sen blev det stick i fingret och det älskade -peta i halsen med en lång tops- provet,
Fick receptet på penicillin och vi var glada att komma ifrån och att jag äntligen skulle komma på bättringsväg MEN... lyckan vare inte länge för när vi kom fram till receptionen och skulle betala fick vi oss en chock, 1305 norska kronor!!! kosta mitt jäkla besök utan att jag ens hade betalat för min medicin än , fattar ni för ett jäklaaaa besök kosta det ETT TUSEN TRE HUNDRA FEM NORSKA KRONOR! usch asså... haha och sen sa tjejen inne på apoteket när jag skulle betala medicinen att det går bra att dricka sprit när jag går på denna kuren det påverkade inte dess verkan, haha vadå ser jag ut som en som inte kan klara mit utan sprit ?! :P
nej men nu gäller det väl att hålla sig frisk till man kommer hem för annars kunde jag lika bra stannat hemma och jobbat därifrån för kommer gå back om jag ska besöka den läkaren mer!

Ja efter det rånet tog i trikken en runda och sen hamna vi Operahuset som ligger i hamnen nära central stationen, gick runt och kolla lite och fota en massa sen nu är vi tillbax hemma och har ätit en god lunch! snart kommer josse hem från jobbar och då sticker emma och anna , bara jag som är ledig idag (:
fårse vad kvällen bjuder på :)




1 Kommentarer
Hemlig Beundrare

Hahaha, vilken härlig story:-) Dr Snorre, ja det låter billigt men det var det visst inte!:-D



Och Du är lika bedårande som vanligt!



Kramar från HB!

2010-09-11 | 21:21:18

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!