liten update!

lite andringar i planerna men det rullar pa!
blir inga bilder nu for sitter pa internet cafe i lima i vantan pa att mitt och emmas flyg till Colombia ska avga senare ikvall! ska bli skont att rora pa sig lite :)
har i alla fall klarat av 4 dagars hard work for att komma till Machu Picchu, kakat Marsvin och dansat asset av mig till spansk musik! men nu blir det nya aventyrr i Colombia sa det ser vi fram emot.

om jag har bra internet pa hostelet dar blir det lite bilder fran peru men inget som e garanterat ;)
xx

Nästa Peru!

Nu drar vi snart vidare från Brasilien och underbara Rio!
Har haft fyra helt underbara dagar på ön Illha Grande med sol bad fest och träffat massa nytt härligt folk!
Vi är nu tillbax i Rio men imorn är det sista dagen och då blir det flyg till Peru :D
ska bli skönt med lite billigare miljö för här går verkligen pengarna åt som smöt i solen.. tråkigt noooog!
menmen det går mot ljusre tider och billigare dagar ;)
idag har vi varit uppe och hälsat på jesus statyn dyrt men ja mer eller minder ett måste, fick trängas med resetn av alla tusen turister som ville ta ett foto på han sen tog vi oss neråt igen, stranden en runda och nu back på hostelet som inte liknar något vi varit med om innan! sover på en luftmadrass i ett vardagsrum för att det inte fanns sängplatsen så ni kan ju själva tänka er att det inte blev så mkt sömn inatt när nästan helt hostelet skulle festa medans jag & emma va helt utslagna och bara ville sova ... blev alltså inte mkt sömn hehe men det hade nog inte blivit bättre även om vi fått en säng efterom det finns rum med 20 sängar i :P
ajaa imorn är det sista dagen och den ska spenderas på stranden och bara chilllaaa för sen när vi kommer till peru är ju tanken att vi ska vandra inkaleden så får samla lite kraft tills dess ;)

ta hand om er där hemma folket, skickar lite sol& värme från Rio :D
xxxxxxxxx

Rio

Jaa do har vi haft ngr dagar i Rio Brasilien ockso , sweeet!
resan fron BA gick bra men kune lite gerna slutat riktigt ila haha... soklart so fanns det 2flygplatser och vi hade fast bestemt att vi skulle till den vi kom till, som tur va so cirka 5 minuter innan taxin skule komma runt 5 po morgonen i mondags tog jag upp biljetten igen for att kolla en gong tilloch TUR va det for do froga jag ockso han som jobbade po hostelet om det var den flygplatsen vi hade bestemt taxi til och det trodde han inte hahha ... so vi chansade och sa at vi skulle till den andra flygplatsen den mindre och fy fan vilken tur det var for att derifron gick vort flyg och inte fron den stora.. ajaa allt gick fint fron der och vi hitta enkelt till hostelet MEN ingen kan ju fasiken engelska ?? och inte spanska for den delen heller....
so vi har inte det let att ta oss fram i alla fall inte lika lett som i BA der minspanska hjelpte oss lite i alla fall.. :P

ajaa solen skiner lite och det regnar faktiskt lite vilken tur vaa haha :) ajaa emma har lyckats brenna sig i alla fall!
eftersom vi har riktigt dassigt internet po hostelet so blir det internet cafe lite lengre ner po gatan so att ni vet att vi lever der hemma :D det blir att vi stanat lite i centrum ngr dagar till sen ska vi ut till en av oarna och chilla loss och vi hoppas po sol for det har vi inte fott for mkt av! i alla fall inte jag som fortfarande e vit som en albino..

om inte annat kan jag sega Rio Karnivalen- CHECK :D storartat !!
bilder kommer senare om vi lyckas fo ngt bra internet her i fortsettningen i Brasilien :D
ochmed det seger jag byeeee ta hand om er der hemma! so ska jag se efter emma (: mohaha

xx

Salsaaa

Dagen efter första utgången i BA!
Vi hade turen att få följe med ett gäng från hostelet igår kväll på en utgång, tror inte jag och emma ger oss på at dra ut igen själva här i alla fall så kändes bra att vi var några stycken och alla från olika länder mycket trevligt :D
drog till ett ställe där inträdet kosta femton kronor och till det fick man en öl, inte helt fel :P
helt underbar musik precis vad vi gillar!
vi stanna där i några timmar och drog senare tillbax till hostelet vid fem tiden då det blev efterfest med lite mer än halva truppen. Såklart kunde vi inte sova länge idag heller och jag kom upp runt halv tio.
Idag får vi se vad som händer men det är inte många dagar kvar här nu för på måndag lämnar vi Buenos Aires för Rio de Janerio :D men vi har verkligen utnyttjat tiden här till max!

Nej en snabbis i duschen sen ut i den stekande solen! :)
adioooos , xx

förövrigt på bilderna nedanför ser ni först min dessert igår som var Arroz con leche som är precis vad det heter ris med mjök och såklart mkt socker och säkert ngt annat helt okej och är nästan som risgrynsgröt fast väldigt mkt med flytande.
Bilden efter är min förrätt som vad njurar? eller lever haha .. hmm vet inte riktgt svårt med översättningen i det fallet men jaa helt okej ;) kan ju inte annat än älska pröva nya saker! haha sen bakom min tallrik ser ni emmas förrätt som var ngn friterad potatis med ost och vitlök som var good!

Dag 4 i BA

Vaknar av att det börjar bli varmt i rummet kl 8 helt underbart men samtidig lite jobbigt efter att man vaknat då kan man inte riktigt somna om för värmen bara stiger och det börjar klia i benen. Som tur va det att Ema oxå var vaken men resten av rummet sov vi har ju nu flyttat in på ett nytt hostel i en annan del av Buenos Aires och både jag och emma ångrar at vi inte tod detta stället från början!! det är ett super härligt ställe!
I alla fall flytta viin här igår bor med 6 andra i ett rum med våningssängar första gången för min del att bo såhär men hittentills har det funkat bra om man bortser från bruden under emma som snarkar värre än
mig haha !
Vi blev bra välkomnade här på Hostel Sol och igår var det den vanliga torsdags undervisningen i Tango här :D
nu fick emma som hon ville ändå, hon fick lära sig lita Tango ;) Jag gjorde mig bekväm i soffan med resten av folket som inte riktigt var på danshumör och hade oss ett got skratt när vi såg alla andra försöka sig på dansen.
Trevlig kväll med många nya människor, kall öl, värma och undebar musik!  :D vi njuuter!

Min hals har förresten blivit bättre inte fullt bra men på bättringsväg så det gillas! inte högsta vinsten precis att bli sjuk nu i början av vår resa eller överhuvdtaget på hela tiden :P

Här kommer i alla fall lite bilder som jag lovat ladda upp från vår första dagar! tyvärr har det inte blivit ngt sol&bad än utan det kommer i Rio sen så ni får ursäkta våra bleka kroppar ;)

BUENOS AIRES

Ja nu e vi framme i Argentina och har redan hunnit go vilse och brenna oss! :)
Har smakt bode vinet och deras kott och jag kja sega att det inte e overdrivet ner de seger att det e riktigt jekla gott :D
har tyvarr dragit po mig halsfluss, SAKLART! jag for alltid det... fçmen tror att vi lyckats kopa ett antibiotika med hjelp av mamsen som fick fram vad halsfluss heter po spanska ;)
Resan med flyget gick som en dans och det tackar vi for , prisa aksjuke tabletter!

neej nu ska vi kosa oss i buenos aires varma kvell :)
ha det super alla der hemma so njuter vi av 30 graders verma och sol for er her po andra sidan jordklotet!