Idag - Hard Hard Work Work :)

Ja mina vänner idag har jag och syster gjort lite volentär arbete och hjälpt till ute på fältet och samlat majs.
Vet inte riktigt hur jag ska försklara det men började med mycket tidig morgon och en liten bildfärd och därefter en promenad. När vi kom fram var det bara att sätta igång Bums :D
vi samlade majs i påsar som sedan en annan tömde i en maskin som särade på själva majskolven och alla småmajskorn. Kornen åkte ner i en påse som bytades av en anna när den var full och resten av överflödet som inte ska användes åte ut på ett annat håll..
Jaa vi skulle vara klädda i långa armade byxor och tröjer och helst ha en mössa eller en tröja som skydda håret för det överflödiga som åkte ut, eller snarare sprutades ut flög rundor i lyft och satte sig på allt det kunde sätta sig på.
Smarta Jag tänkte - va faaen jag behöver inget på huvuet det kommer bli för varmt .... men jaa ni kan se på bilderna att jag skulle gjort smartast att ha ngt på huvudet. Mitt hår såg inte okej ut haha!
Det var sjukt jobbigt och varmt att stå där i solen, plus med alla små saker som fastna överallt och svetten som rann - MEN det var kul hehe. Kul att få hjälpa till och kul att få se hur riktigt slitsamt jobb kan gå till :P
Men som Julia sa
Kul - Men aldrig igen haha :D
Nu blir det välförtjänt chill med lita god mat och sen en goo kopp kaffe :D
PUSS!!
Tidig morgon .. runt kl 6 var vi ute och promenera mot fältet
Pilar ville absolut med och hade fortfarande pyjamas på sig (:
så här såg det ut när vi börja, detta var en hög... vi hade två att göra puuh!
& här började arbetet! ni ser Julia med super energi, det varade inte länge ;)
& här se vi maskinen somsärade på kornen och resten av majskolven
jaa som ni ser .. så hade jag behövt något på huvudet & helst ett par skyddsglasögon med :P
Julia med alltid med lite humor kvar :D
såg här såg ena högen av överflöd ut, det var den lille högen .. haha
kornen packeterades i påsar
& avslutar detta inlägg med en sååå icke het bild på mig men den enda från idag! Tar mig en paus och dricker vatten i våra egen gjorde glas efter som glömt ta med ngr haha. Svettig ovh goo :D
Natti Natti!

0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!