Dag 1



bilden tagen augusti 10

Dagen har bestått av att komma i ordning med alla kläder och all mat här i lägenheten.
Blev första gången på längesom både Anna&Josse fick äta fiskpinnar till lunh som då  inte varit en höjdare innan. men nu när man ska leva ekonomiskt går det inte att vara kräsen ;) lite mer som emma och jag vi är all ätare mer eller mindre. Josse hade glömt sitt pass så hon stanna i lägenheten och packa upp medan jag och anna tog oss ut på en liten runda i området. Fixa med skattekort och norskt mobil nummer, kollat rundor vid t-banan och fixat tidtabell till det och kollat vart närmaste affären med hyfsad billig mat ligger och lite sånt :)
Jag har min intervju på tisdag då josse också har sin så till dess blir det att hitta rundor och komma lite mer till ro här plus söka annat jobb för det är ju inga garantier att man får det på tisdag MEN jag hoppashoppas!
nu ikväll har vi varit ute och lärt känna stan lite, eller ja försökt i alla fall, och nu är vi tillbax hemma och ska laga oss en riktig fest måltid för det kommer inte hända var dag om vår mat ska räcka så länge vi vill att den ska göra ;)
Många tack till min älskade pappa som körde oss hit idag, vet inte vad jag skulle göra utan min egen super daddy!


0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!