Oslo 08.20 en lördagmorgon

Godmiddag alla pigga och bakis människor :) min första ensamma natt på jobbet gick fint inget hände och jag fick njuta av en god natts sömn med betaling.
När jag sluta kl 8 tog jag mitt pick&pack och vandra mot t-banan lite småkligt men underbart frisk luft. Det var helt dött i Ullernåsen (där jobbet ligger) alla låg och sov som man ska göra så tidigt en lördags morgon.. men väl vid t-banan var det en del folk väntades precis som jag och påväg mot jobb? i alla fall när jag anländer tjugo över åtta här på Grönland möts jag av hur mycket folk som helst, jag fick tänka mer än två gånger innan jag kom på att det är var lördag en loppmarknad utan för vår lägenhet en riiktigt stor loppmarknad där man kan hitta allt från oöppnade pasta paket till använda hårspray och kablar i en oändlig röra där man får plocka ut själv om man vill ha en specifik, haha jaa man då sälja allt möjligt. När  jag kom till porten ligger det ett cafe och en pub precis där och där mötes jag av en man som sitter där och njuter av sin cigg och en kall ÖL runt halv nio denna lördagsmorogn!
Men det jag vill komma fram till att denna staden lever alltid , det är alltid folk uppe och jag älskar det! det spelar ingen roll om det är onsdag kväll fredags kväll lördag elelr söndag morgon det är alltid folk uppe som gör att denna staden lever.. hur chill är inte det att sitta och ta en öl en lördags morgon eller mitt i veckan som folket alltid gör nere på puben , varför vänta tillhelgen för att "fira" dagen lite :) det tycker jag mn får börja lite mer med njuta av tillvaron och strunta i vilken dag det är. Do what you feel like :)

Direkt när jag kom hem somnade jag konstigt nog om och sov till nu runt tolv josse har gått till jobb och anna med emma ligger fortfarande och snarkar men det äe inte konstigt när hon var vaken hela natten och ska vara vaken nästa natt med.
så nu ska jag njuta av min pasta i tystnad och kolla Idol på tv4play ;) peace out !
xx

Bilder från häromdagen



0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!