killer day

denna dagen .. döööö! usch fy blää är det jag får ur mig och jag ska uttrycka min dag på jobbet.
dagen börja bra hade "sovmorgon" till åtta och kom till jobbet med en utvilad kropp och såg nästan lite fram att börja jobba. kom upp  och såg på lappen där det står vilka boende man blivit tilldelade att ta ta upp och ta hand om under dagen och det första jag såg va att emma var på vår avdelning och det gjorde mig riktigt glad men den glädjen varande INTE länge när jag såg att jag blivit tilldelad de två tyngsta männen plus två till där en av dem inte är lugn för fem öre..
men vad ska man göra ? det var bara att sätta igång och få upp alla och lämnade hon som var aggresiv till sist där jag skulle få hjälp av emma eftersom man måste vara två som hjälps åt.. så efter mkt stress , svett och hur mkt spring som helst va det då dags för att få upp damen vi kan kalla K, jag och emma skulle då få upp henne med hjälp av lift och över i en dusch stol för hon skulle in en runda och bli duschad och vi går in där och det första jag får höra är "stiiickk du jobbar inte här" haha hmm jaa och så började hela denna resa, som tog hmm över en timme för att bara få duscha denna lilla dam.. hon är väldigt dement, aggresiv och stark så efter vårt besök inne hos K kom jag ut med öm i käken och ett rött märke efter ett riktigt knytnäve slag av K .. plus att vi båda var helt slut för att vi mer eller mindre brottades med K och ducka för hennes ständigt svingande knytnäve och hennes spottande mun asså jaa denna dagen .. jag är helt slut!! verkligen mina ben och huvud när jag och emma tog vår rast jag va helt Off, men vet ni vad det är bara ladda om för imorgon ska vi dit igen ;)
jaa det gäller inte att gå ner i skiten här eller slappna av för mkt för man ska snart tillbax dit igen,
är mer på mitt jobb än hemma nu!

för att återfå lite kraft och njuta av det helt underbara höst vädret tog josse jag och emma oss ut för en promenad och våra kamror var klart med :)  PLUS att min kära mamma ringde och gav oss fler underbara nyheter inför vår resa och det var att vi nu har även GRATIS boende i Lima-Peru :D :D tack underbara mamma och ett stort TACK till Carmen som hjälper oss :) (!)
och nu har även jag och josse gjort en mumsig pizza för att vi tyckte vi förtjäna det efter denna dag!
så önska oss lycka till att vi slipper komma hem med fler skador och utan bajs i håret haha (;
xx


0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!