lite tips!

joo jag tänkte dela med mig av lite tips angående hudvårs :P inte super kul men mkt viktigt.

Varför du inte ska använda vanlig ansiktiskräm runt ögonen: För att om du gör det får rynkor snabbare, det är därför det finns ögonkräm och den ska man bara dutta på, ingen vill väl ha rynkor i förtid, buuu!

Varför du ska tvätta ditt ansikte inte bara kväll utan morgon också: Om du tänker dig hur din andedräkt är på morgonen, alltså inte så fräsch kan du tänka dig att ditt ansikte är på samma sätt alltså lika smutsigt, under natten putar huden ut allt smuts så på morgonen ligger det smutset på ytan av din hud och hur mysigt är det att sminka sig över det, blöö! såå glöm inte att tvätta ansiktet på morgonen med!

Varför du inte ska glömma att tvätta och ta kräm på dekoltaget: ditt ansikte är inte bara ansiktet utan där räknas även hals och bröstet med. Om du inte tvättar bort ditt smink eller inte smörjer HELA ditt anikte alltså halsen också kan du riskera att få en så kallad kalkon hals..haha jag vet det låter rätt fånigt men om ni tänker er hur en kalkon hals ser ut tror jag inte ni vill ha en sån så småningom helt jäkla hängig! så glöm inte att dekoltaget, alltså halsen och bröstet tillhör ditt ansikte och ska därför behandlas som det :P

jaa det va mina tips som gjorde att jag blev lite skrämd och gör alltså precis som det står för att undvika vad som kan hända ;) tänkte dela med mig av dem till er.. 


men... 
NU in i duschen och sedan fixa mig för att göra en liten utflykt till stan med Koppen!
ciaaaoo, xx

0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!