Ta tag i ditt liv!

Jag ber er alla som inte tar tag i sina liv och gör ngt av det, GÖR DET NU!
Ni kan inte bara sitta där hemma och tro att er liv ska helt plötsligt börja leva av sig självt, man tänker lixom jaa jag måste jobba för att tjäna pengar och jaa jag måste ju ha ett jobb så jag tar detta jobbet sålänge så jag kan tjäna pengar nu och sen får vi se vad som händer.. slösa inte bort er tid !!
va fan
jag tänkte att jag ville uppleva ngt nytt, komma bort från ängelholm och det vanliga tråikga mönstret där man jobba eller plugga och gick till tortens/nicks sen till bhof/morris till helgen ALLTID och sen ibland avsluta med lindéns eller ali jag menar snälla såå uttjatat kan det bli.. om man ska kunna uppskatta en "vanlig" ute kväll i äholm måste man nog komma från ett tag , uppleva ngt nytt som här i london. ny stad, nya människor alltid, och hur många ställen som helst att välja på! ingen kväll blir den andra lik, om man får smaka på ngt annat lär man sig uppskatta de där saknerna man tar förgivit alltid, som att ha sin familj i närheten och sina underbara vänner. och även om jag bara har varit här en kort stund kan jag redan nu inse vad världen kan erbjuda, och även om jag bara är i london (om det nu kan vara BARA) så är det ett helt annat liv människorna lever här och det är en annan värld.
jag älskar detta liv, nu, men jag längtar ändå till man kommer tillbaka HEM. jag tror man måste komma ut och få perspektiv på det hela och inse vad mycket man missar med att bara sitta hemma.
snälla alla ni som inte tar tag i gör ngt annat för en gångs skull ni komer ångra er och ni kommer alrig veta vilket liv ni helt velat leva om ni "bara" levt ett liv. man lever fan bara en gång !
vem vill inte pröva sina vingar, vem vill inte se världen , vem vill inte leva på rikitgt.. ??

1 Kommentarer
Johanna Tell

Håller verkligen med! Även om det är grymt jobbigt att vara ifrån sin familj och sina vänner ibland, så vet man att de kommer vara kvar när man är tillbaka. Som du säger - lev livet NU, man vill ju inte ångra något när det är för sent...

2010-03-05 | 16:19:34
Blogg/url: http://jtell.blogg.se/

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!