rough

idag börja dagen väldigt bra sovmorgon till klocka 12 och när jag väl var där va det så lungt att vi mest chilla och snacka massa skit :P sådana dagar behöver man med ibland! men tyvärr vara det inte för länge för min del.. kl halv fyra drog alla andra hem och det var bara jag kvar och då börja helvetet... allt hände på EN gång!
telefonen ringde, larmet börja pipa, en boende kom och var duper uppstressad och jag börjar känna att det luktar sjukt mkt rök!?
paniken börja krypa inombords och jag tog löpet bort i stuen där röken kom ifrån, och mina tankar snurra tusen gånger om och det som snurra va "fuck det brinner! "
när jag kom fram visade det sig att det inte brann (tack min gud jag hade skitet ner mig) utan att all rök från brasan kom in i rummet istället för upp ut ur skorstenen, på två röda hade jag öppnat alla fönster stängt dörrarna ut till trapphuset och matsalen och knappat in Carloiinas nummer (som jag jobbar med och bor i huset)
Panikslagen fråga jag henne vad ska jag göra det ryker in riktigt jäkla mkt och snart går säkert brandalarmet!
lungt och sansat förklara hon för mig vad jag skulle göra för att sätta igång fläkten och sugen så att all rök gick ut, det löste sig och det tackar vi henne för! annars hade det garanterat blivit mer kaos och en ännu mer panikslagen malin haha ..
så att sluta kl sju var som att släppa en tung sten på jobbet och gå hem. sitter här nu och inväntar min kära josse som kommer inom en halvtimme, då har jag utlovat att det ska vara varm mat till henne klar och sen en liten kopp te. Är ledig imorn så då har vi bestämt att det får bli en foto tur ut, för längesen nu så vi hoppas på sol så att vi kan få några fina vinterbilder :)

have a nice evening alla, blir väl sängen sent för min del idag ! xx
avslutar med bilder från i sommras tagna av josse, bilder på ett minne för livet då vi tog min bil till marstrand och vakna upp i danmark haha. underbara sommar <3



 



0 Kommentarer

Namn:


Mail:


Blogg/url:


Skriv din kommentar här:


Jag är här ofta, spara mina uppgifter!